جزئیات

پیروزی نسبی SEC در پرونده ICO 600 هزار دلاری شرکت Opporty

فاطمه جعفری Sept. 27, 2024

یک قاضی فدرال تا حدی به نفع SEC رأی داد و اعلام کرد که شرکت Opporty در عرضه اولیه سکه (ICO) سال ۲۰۱۸ خود "اوراق بهادار ثبت‌نشده" ارائه کرده‌اند.

advertisement advertisement

یک قاضی فدرال تا حدی به نفع SEC رأی داد و اعلام کرد که شرکت Opporty و بنیان‌گذار آن، سرگی گریبنیاک، در عرضه اولیه سکه (ICO) سال ۲۰۱۸ خود "اوراق بهادار ثبت‌نشده" ارائه کرده‌اند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در پرونده خود علیه شرکت بلاکچین Opporty International و مالک آن پیروزی نسبی به‌دست آورده است که آنها را به انجام یک عرضه اولیه سکه (ICO) تقلبی متهم کرده بود.

در یادداشت ۲۴ سپتامبر، قاضی ناحیه‌ای ایالات متحده، اریک کومیتی، اظهار داشت که SEC به اندازه کافی ادعای خود را اثبات کرده است که شرکت Opporty و مالک آن، سرگی گریبنیاک، به طور غیرقانونی فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده را در ایالات متحده ارائه داده‌اند.

کمیسیون بورس برای اولین بار در ژانویه ۲۰۲۱ اعلام کرد که علیه Opporty و گریبنیاک اقدام قانونی می‌کند و آنها را به انجام یک ICO تقلبی از طریق ارائه "اوراق بهادار دارایی دیجیتال ثبت‌نشده" متهم کرد.

قاضی کومیتی بیان کرد که بر اساس آزمون هاوی، توکن‌های "OPP" که توسط Opporty و گریبنیاک در ICO آنها فروخته شد، تحت قوانین اوراق بهادار فدرال قراردادهای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند و باید نزد این نهاد ثبت می‌شدند.

علاوه بر این، SEC استدلال کرد که پیش‌فروش ICO شرکت Opporty و گریبنیاک ماده ۵ قانون اوراق بهادار ۱۹۳۳ را نقض کرده است که به ثبت و توزیع اوراق بهادار مربوط می‌شود.

منبع: کوین تلگراف.کام

برگرداننده: فاطمه جعفری